Deklaracja dostępności

Kategoria: Powiatowa karta rodziny
Opublikowano: czwartek, 02, luty 2023 11:29
Super User
Odsłony: 93

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Starostwo Powiatowe w Wołominie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.powiat-wolominski.plBiuletynu Informacji Publicznej oraz www.takrodzina.pl

  • Data publikacji strony internetowej: 02.11.2017 r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 21.08.2020 r.

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa Powiatu Wołomińskiego jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

  • Zamieszczone na stronie informacje w postaci artykułów lub załączników nie są dostępne cyfrowo w całości, zostały opublikowane przed obowiązywaniem stosownych przepisów.

Ułatwienia na stronie

Strona internetowa Powiatu Wołomińskiego posiada ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:

  • podwyższony kontrast;
  • możliwość powiększenia wielkości liter na stronie;
  • mapa strony

Data sporządzenia deklaracji

  • Deklarację sporządzono dnia: 2020-09-23

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej we własnym zakresie.


Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.

Osobą odpowiedzialną jest Agnieszka Kibart, adres poczty elektronicznej Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 22 3461142

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikacjęmobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. 1Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może byćdłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.


Procedura wnioskowo-skargowa

Uprzejmie informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiot w publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego, na warunkach określonych w ustawie. W przypadku odmowy wnoszący żądanie możne złożyć skargę z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, a także powiadomić Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl


Dostępność architektoniczna

Starostwo Powiatowe w Wołominie usytuowane jest w kilku budynkach, w tym w filiach w Radzyminie i Tłuszczu. Wszystkie budynki są dostępne dla osób niepełnosprawnych, wyposażone są w podjazdy i/lub windy. Wewnątrz budynków znajdują się windy lub platformy dla osób niepełnosprawnych. W tych budynkach, które nie są wyposażone w platformę lub windę obsługa interesantów prowadzona jest na parterze, aby umożliwić skorzystanie również osobom z niepełnosprawnością. Powierzchnie szklane oznakowano w sposób kontrastowy. Podobnie oznakowano stopnie schodów.

Toalety wewnątrz budynków są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. W toaletach zamontowano uchwyty dla osób niepełnosprawnych oraz wylewki na fotokomórkę.


Aplikacje mobilne

  • brak